Akuten..

Oj vad har hänt med mig va? :D Uppdaterar flera gånger under en kort period nu. Hur mår ni? Jag mår lite sisådär. Gårdagen var som den var. På eftermiddagen började jag må dåligt, som jag gjort förr. Jag hoppas på att det skulle gå över och försökte att inte tänka på det men nej. Runt elva tiden på kvällen klarade jag inte av det nå mer så jag ringde till läkarjouren och dom sa att jag borde komma in. Satt och pratade med Daniel som sa att han skulle köra mig till akuten, så snäll som han är!! Sara följde också med som sällskap :) Vi kom dit runt kvart i tolv tiden tror jag. Fick komma in i ett rum och berätta vad som var fel. Sköterskan tog blodtryck och blodprov. När jag säger att det blödde ganska bra och att hon var tvungen att torka upp så överdriver jag inte. Hade tydligen väldigt högt tryck på blodet =P  Fick sedan ha en sån nålgrej i armen för att hon trodde att hon skulle bedöva där. En doktor kom senare och kände, begav sig iväg och hämtade en till doktor som gjorde samma sak. Efter många om och men så fick jag äntligen samma bedövning som sist jag var tvungen att åka in. Alltså den som jag fick svälja och tappa känsel i mun och hals för en stund :D Desvärre tog det evigheter innan den verkade denna gång! Fick sitta en timma innan doktorerna kom in och konstaterade att jag nog kunde åka hem. Så blev det också! Var hemma igen runt halv fyra tiden och väldigt tacksam för att ha så underbara människor runt mig som Sara och Daniel! Gick och la mig för att bara 3 och en halv timme senare kliva upp och gå iväg på lektion. Tack säger jag bara för att Daniel och Sara inte hade någon lektion idag! Tyckte de var lite små jobbigt att dom var tvugna att vara vakna så länge! Hade bara en lektion och sen åkte jag hem, hann inte mer än somna innan jag blev väckt och tvungen att fixa en grej till min adept. Har varit vaken sen dess! Alltså lite sömn :P Var iväg till apoteket för inte allt för länge sedan och skulle hämta ut pillrena som doktorn skrev ut åt mig. Det stod dock inte hur ofta eller hur många jag skulle ta så jag fick åka hem utan någon medicin alls.. Vilket känns väldigt jobbigt just nu, eftersom jag har ont igen! Jag blir så arg! Det har aldrig gjort ont två dagar i rad! Jag hoppas innerligt att det ska gå över! Annars finns risken att jag inte klara av att vara hemma inatt heller :S

Min namnsdag idag förresten! :D Tjoho.. Nu ska jag fixa lite innan jag pyser över till Daniel en stund!
PUSS vänner!

Kommentarer
Postat av: Lina

Pluttan, hoppas det blir bättre! Det låter inte så kul...



Grattis på namnsdagen :)



SAKNAR DIG! <3

2009-11-19 @ 22:26:57
Postat av: Sanna

Oj, det låter läskigt att få så ont och inte kunna göra så mycket åt det.

2009-11-20 @ 00:22:14
Postat av: Karin

Lät ju inte bra att du har blivit dålig :/ Krya på dig vännen! Hoppas du blir bättre! Grattis på namnsdagen gumman! Hoppas du har det bra där uppe! Jag har fått extra jobb föresten! :) Ska jobba extra på konsum. Jätte kul faktiskt! Skönt att få lite egna pengar! :D



Du får hade så bra! <3

2009-11-20 @ 17:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0