090128 - andra världskriget

Hej folket! Kom precis hem från träningen, så nu sitter jag och käkar lite.. ska hoppa in i duschen snart, så det får bli lite kort nu.. om jag inte är för lat så ska jag ladda in några bilder från kamera och mobil senare som jag lägger upp :)  dagen har varit helt okeej, huvudvärk igen men annars bra. på historian såg vi på ett avsnitt av band of brothers, riktigt bra gjord var den.. så jag ska nog ta och skaffa hela boxen med alla avsnitt. den var dock väldigt hemsk! så när det var lunch och vi slutat, så skippade vi att käka och åkte hem direkt.. ( filmen var så hemsk att man mådde dåligt! ) på första lektionen fick vi läsa igenom ett häfte om en sjuk "gubbe" och sen diskutera lite kring texten. med andra ord var det mycket hemska saker man fick se/läsa om idag. men det är sjukt intressant! att sådant som hände under andra världskriget verkligen hände! galet!

uppdaterar om en stund igen :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jaaaa! Det vore så sjukt kul om du också åkte till Irland! <3 Även om jag nu blir själv dit, så är det något jag MÅSTE och SKA göra!

2009-01-28 @ 20:48:12
URL: http://sannaerikajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0